Hilang Itu Loving Feeling?

Hilang Itu Loving Feeling?

Adakah anda rasa seperti anda telah kehilangan perasaan kasih sayang? Dari perspektif Tradisional perubatan Cina, paling ketidakseimbangan yang kita akan sekaligus ke dalam "disfungsi seksual" kategori akan dianggap ketidakseimbangan buah pinggang. Buah pinggang ini dikaitkan dengan elemen air, yang mengawal emosi takut. Dikatakan bahawa seperti buah pinggang, takut berakar umbi. Dan apabila kita mengalami ketakutan secara berlebihan, kita mencederakan buah pinggang dan "menghalang perasaan kasih sayang." (Dalam kitaran yang merosakkan, buah pinggang lemah gagal untuk mengurangkan air yang berlebihan dan hasilnya, air douses api jantung.) Berita baik adalah, jika kita menyokong buah pinggang kami, kami boleh mendapatkan semula daya hidup dan suburkan hati penyayang kami.

Dalam ketidakseimbangan ini buah pinggang yang tinggal seorang sub kategori beberapa yang sangat penting ke alamat: Terdapat buah pinggang atau YIN YANG kekurangan, dan terdapat QI buah pinggang (chi) kekurangan:

Buah pinggang kekurangan yin: Sesetengah gejala untuk mencari kekurangan yin buah pinggang termasuk pening, nada dalam telinga, berpeluh spontan, kaki lemah, sakit pinggang, demam dan zakarnya tidak sukarela. Emosi termasuk kerengsaan, hasutan, tidak selamat dan takut.

Buah pinggang kekurangan yang: Gejala untuk mencari termasuk kebencian kepada sejuk, kulit pucat, lutut lemah dan tulang belakang, kelesuan mental dan semangat yang lemah, kurang keinginan seks, haid tidak teratur, keputihan jelas, kemandulan, kerap membuang air kecil, ketidakupayaan untuk membuang air kecil, edema, asma dan kekurangan kesungguhan politik, tidak aktif dan ketegasan.

Buah pinggang qi kekurangan: Gejala untuk mencari termasuk tanda-tanda kecil sejuk, kerap membuang air kecil, inkontinens, tidak boleh membuang air kecil, menggelecek air kencing, zakarnya tidak sukarela, sakit pinggang dan lutut yang lemah dan lidah pucat. Ketidakseimbangan qi buah pinggang adalah berkaitan dengan buah pinggang kekurangan yang, tetapi ia tidak sedalam ketidakseimbangan.

Kerana banyak gejala-gejala ini bertindih, saya akan mencadangkan perundingan dengan (Traditional Chinese Medicine) pengamal TCM seperti herba atau ahli akupunktur (pergi ke hadapan, menyemak mereka!) Untuk mengetahui apa makanan dan herba tertentu akan melayani anda yang terbaik dan yang anda harus mengelakkan. Ya, penggantian makanan yang mudah boleh membuat perbezaan yang besar. Dan perkara yang hebat tentang membuat perubahan dengan makanan ialah kekurangan kesan sampingan farmaseutikal!

Jika anda tidak membuat keputusan untuk pergi dengan Perubatan Tradisional Cina dan mahu melakukannya secara sendirian, saya hendak mencadangkan Healing buku dengan Whole Foods, Tradisi Asia dan Pemakanan Moden, oleh Paul Pitchford. Buku ini adalah sebuah buku rujukan yang baik untuk mempunyai di mana-mana rumah untuk ini atau banyak ketidakseimbangan lain.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar