Herba Barat - Herba di Barat Daya

Herba Barat - Herba di Barat Daya

Salah satu faedah kecenderungan manusia untuk meneroka bidang baru ialah bahawa kita mendapati tradisi herba baru. Herba-herba ini kemudian boleh dikaji dan dijadikan ubat-ubatan baru atau tumbuh-tumbuhan makanan baru.

Ini adalah benar bagi penerokaan Barat Daya daripada makanan Amerika Syarikat Baru dan herba baru telah ditemui. Sesetengah daripada mereka adalah sangat berguna dan sebahagian daripada mereka adalah sangat berbahaya.

Kacang Anasazi: Suku Anasazi telah lama berlalu dari tempat kejadian apabila peneroka pertama merebak ke dalam Southwest, tetapi mereka meninggalkan beberapa bukti yang sangat menarik penginapan mereka. Tempat tinggal Cliff telah diukir daripada batu, dan tanaman telah ditanam di dalam tanah nipis. Satu tanaman itu adalah sejenis kacang, yang masih berkembang dan dijual. Mereka burik kacang merah dan putih sama dalam rasa dan saiz untuk pintos.

California Poppy: Berkaitan, ya ... tetapi tidak dianggap ketagihan. Ia telah digunakan sebagai sedatif dan antispasmodic. Jus dari pokok yang diletakkan pada sakit gigi, dan mereka yang mempunyai sakit kepala atau kebimbangan mendapati ia berguna. Penjagaan perlu diambil jika anda memilih untuk menggunakan tumbuhan ini. Tidak mengambil ia dengan herba atau ubat-ubatan lain yang boleh menyebabkan mengantuk.

Epazote: tumbuhan ini masih digunakan dalam masakan tempatan, terutamanya dalam hidangan kacang hitam. Kegunaan asli untuk kilang termasuk menghilangkan parasit usus, asma, gout, lendir berlebihan dan pelbagai keadaan lain. Kajian sedang dilakukan untuk melihat yang mana satu ini mungkin tepat.

Ephedra: Ini adalah salah satu yang boleh membawa maut, dan telah diharamkan kerana itu. Herba ini mengandungi adrenalina, yang besar ... jika anda seorang doktor. Ia set off melawan atau penerbangan reaksi tubuh, dan boleh menyebabkan serangan jantung, strok dan mengganggu dengan beberapa ubat-ubatan.

Mesquite: Sebahagian besar daripada kita serta-merta gambar barbeku dan rasa kayu aromatik ini boleh menerapkan ke dalam makanan kita. Walau bagaimanapun, pada satu titik dalam masa, ia adalah (dan di beberapa tempat pegun) yang digunakan sebagai makanan. Makanan yang bukan daripada kayu, tetapi buah kacang, yang tanah dan digunakan untuk membuat roti, wain dan jeli.

Tembakau: Ini relatif nightshade maut adalah berasal dari Mexico, Amerika Selatan dan Amerika Syarikat Barat Daya. Seperti ephedra, ia boleh membawa maut kepada mereka yang menggunakannya. Ia memang mempunyai satu tujuan; sehingga inhaler dicipta, tembakau adalah salah satu rawatan untuk asma.

Yerba Mansa: Herba ini tidak terkenal, tetapi yang boleh berubah. Seperti Echinacea, ia seolah-olah untuk meningkatkan sistem imun. Kajian yang dijalankan, tetapi ia kelihatan cerah. Satu-satunya masalah adalah bahawa kilang itu adalah pada "ke-watch" senarai kerana ia habitat terancam.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar